Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Beauty and the Beast dilaporkan terpaksa ditangguhkan tayangannya di Malaysia


PENGIKUT dan peminat setia filem keluaran Walt Disney pastinya tak sukakan perkhabaran terbaharu ini.

Ini kerana tayangan filem terbaharu keluaran syarikat produksi terkenal itu iaitu Beauty and the Beast dilaporkan terpaksa ditangguhkan tayangannya di Malaysia dipercayai disebabkan naskhah tersebut memaparkan satu watak gay yang dilakonkan oleh aktor Josh Gad.

Filem itu sebelum ini mendapat kelulusan untuk ditayangkan di pawagam seluruh negara bermula Khamis ini (16 Mac).

Memetik laporan The Star, filem itu terpalit dengan kontroversi apabila pengarahnya Bill Condon memberitahu majalah Attitude di United Kingdom bahawa karekter Le Fou merupakan seorang gay (pengamal hubungan sejenis).

Pengedar filem itu di sini, The Walt Disney Co. (Malaysia) difahamkan enggan mengulas lanjut mengenai penangguhan serta pengharaman filem itu di negara ini.

Rayuan untuk menayangkan filem itu dipercayai sudah dihantar kepada pihak berkaitan dan sekiranya tayangan diluluskan, ia berkemungkinan besar akan menemui penonton dalam masa terdekat.

Hasil pemerhatian menerusi laman web dua rangkaian pawagam terbesar di Malaysia, TGV dan GSC, kedua-duanya sudah pun mengeluarkan masa tayangan filem itu di halaman masing-masing.

Susulan kontroversi watak gay, filem ini turut diharamkan daripada ditayangkan di sebuah panggung wayang di Alabama, Amerika Syarikat selain negara Rusia menghadkan hanya penonton berusia 16 tahun ke atas sahaja boleh menonton filem tersebut.

Beauty and the Beast dibintangi pelakon hebat Emma Watson sebagai Belle, Dan Stevens (Beast) dan Luke Evans (Gaston). – MYNEWSHUB.CC

http://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/watak-gay-tayangan-beauty-the-beast-ditangguhkan/






https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: semasa

TERIMA KASIH SUDI BACA Beauty and the Beast dilaporkan terpaksa ditangguhkan tayangannya di Malaysia . TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top