Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Hari ini,dah masuk 7tahun saya menduda...bukan xdak pompuan nak kat saya,tapi saya xdak hati nak kawin lagi...

Salam...admin tlg hide profile saya.
Saya cuma nak bagi nasihat, bagi suami2 yang suka nipu isteri ni baik awak2 semua stop lah..ini kisah saya...harap dapat bagi pengajaran pada smua suami@lelaki dekat luar sane..


Saya dan istri bercinta 5tahun sebelum nikah...sepanjang 5tahun tu saya kenal dia jenis pompuan yang xmata duitan, agama pon ok...saya sayang sangat dekat dia dan dia pun macam tu gak dengan saya..saya rasa sangat beruntung dapat awek yang setia macam dia bilamana kawan sekeliling saya ramai yang kena tinggal oleh awek mereka bila jumpa lelaki yang lebih kaya...
Tapi, saya ada tabiat buruk..terus terang saya katakan, saya membesar dalam family yang xdak didikan agama...

dengan itu saya mudah terpengaruh dengan kawan2 yang mengajak saya pergi ke pub & minum arak...tabiat buruk saya ni tak diketahui oleh istri saya pada mulanya...tapi tu lah,orang kata instinct pompuan kau xbole nak tipu..selepas 3tahun bercinta, si dia dapat tahu yang selama ini saya sering pergi melepak & minum dengan kawan2 sekerja saya...saya menyesal sangat & saya berjanji akan berubah demi dia...syukur dia masih bagi peluang dekat saya...tapi tabiat saya tidak terhenti d situ...saya hanya stop untuk beberapa bulan & saya mula minum balik bila d cabar oleh kawan2 saya..

.& seminggu sebelum saya melansungkan pernikahan, sekali lagi si dia dapat tahu yang saya masih dengan tabiat buruk saya...masa tu Tuhan je yang tau betapa bersalahnya saya melihat kekecewaan yang t'pancar di wajahnya. untuk kali yang ke2,saya janji akan betul2 berubah selepas kahwin...saya merayu dekat dia agar dia xbagitau tentang hal ni dengan family dia sebab saya tkut pernikahan kami dibatalkan...saya dah kata tadi,dia jenis pompuan yang baik..dia beri lagi saya peluang terakhir untuk berubah...

setahun berlalu, & istri saya telah disahkan mengandung 2bulan...betul lah cakap orang tua2,rezeki anak memang ada...masa tu saya dapat kenaikan pangkat dan malangnya, gaji itu saya gunakan untuk pegi berjoli&minum arak dengan kawan sekerja saya...

saya tipu dekat istri saya yang saya ada meeting,saya balik lewat malam tu...tapi kuasa Allah, yamg menipu xselamanye bole nipu...doa istri yang soleh d makbulkan & pada malam tu gak istri saya dapat tahu saya tipu dia...kekecewaan dia xlagi t'pancar...dia hanya diam, mengalirkan airmata...saya pon diam, saya xtahu nak kata apa dengan kebodohan saya...waktu tu istri saya nak turun kedapur bersendirian & secara tak sengaja dia t'gelincir & menybabkan kepalanya terhantuk kuat...dia koma 2minggu & akhirnya pergi menghadap Ilahi bersama anak kami yang berada dalam kandungan...

Hari ini,dah masuk 7tahun saya menduda...bukan xdak pompuan nak kat saya,tapi sy xdak hati nak kawin lagi...saya masih terkenangkan arwah istri saya...kelembutan dia,kasih sayang dia...xdak pompuan dapat gnti dia dalam hati saya...saya menyesal...dia pergi tanpa saya sempat meminta maaf..dia pergi d sebabkan perangai buruk saya sndri...saya xtau nak buat apa...saya nak sedekahkan bacaan quran pon xdapat sebab saya xpandai ngaji..kawan2 saya yang dulunya sering mengajak saya pegi minum pon dah xpandang saya sebab dorang dah naik pangkat lebih tinggi dari saya..

abang mintak maaf sayang...kalaulah sayang msih bernyawa abang akan buat apa sahaja untuk buat sayang bahagia..abang xkan nipu sayang lagi, xkan ikut cakap kawan2 buat benda xbaik lagi...abang akan jadi imam yang terbaik untuk sayang,untuk anak2 kita...sayang la segala2nya dalam hidup abang...abang menyesal sayang...maafkan abang

pada lelaki2 kat luar sana, stop la buat benda xbaguih d belakang istri korang.. kalau korang ade tabiat buruk,ubah awal2 sebelum korang nikah...sebab kalau dari awal korang xberubah,susah korang nak berubah nanti...jangan ulangi kesilapan saya...saya hanya dapat merindui belaian kasih sayang dari istri saya...
doakan saya dapat berubah agar saya dapat bertemu kembali dengan bidadari saya d syurga nnt...assalam..



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: sedih

TERIMA KASIH SUDI BACA Hari ini,dah masuk 7tahun saya menduda...bukan xdak pompuan nak kat saya,tapi saya xdak hati nak kawin lagi.... TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top