Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

saya kenal suara itu...itu suara kakak saya...kuat dan lantang suara dia memekik memanggil saya...waktu itu jam pukul 5 pagi...saya terjaga dari tidur..


assalamualaikum warga KRT...mohon hide fb hamba Allah yg sy pinjam ini.... ada benda yg saya nak cerita, nak bertanya dan berkongsi....mungkin boleh dijadikan pengajaran utk sy dan warga KRT... begini ceritanya...saya merupakan isteri dan ibu kepada anak yg baru sy lahirkan ...alhamdulillah rezeki saya dikurniakan suami yg baik, anak yg comel...tapi kehidupan saya skrg dihantui perkara yg berlaku beberapa bulan lepas...untuk pengetahun warga KRT,

 semasa saya mengandung dulu, sy ada alahan yg agak teruk..jd sy minta izin suami utk benarkan kakak sy tinggal bersama kami..tujuan nya supaya kakak sy dapat tengok2 kan saya waktu suami kerja...kakak saya juga bekerja dan hanya ada dirumah waktu hujung minggu...jadi kakak selalu tengokkan saya waktu suami bekerja..kakak sy org yg baik...beliau muslimah yg sgt menjaga aurat nya dirumah kami...tak pernah bepakaian seksi, jauh sekali berperangai gedik...senang cerita, beliau sgt jaga batasan duduk dirumah kami....hari demi hari berlalu sehingga tiba hari saya melahirkan anak... alhamdulillah suami menjaga saya dalam pantang dengan cukup sempurna ..

.saya bangga sebab suami langsung tak harapkan mak atau mertua yg jaga saya...semua suami uruskan sendiri termasuklah tolong tungku perut saya, sapukan minyak, mandikan anak, urut saya waktu malam sediakan makan minum saya waktu pantang.. alhamdulillah saya tenang hadapi hari berpantang ditambah pula ada kakak sy yg ada duduk sekali dirumah saya, yg tlg byk perkara...saya bersyukur...ya Allah seronok saya waktu berpantang...tiada cacat cela nya.... hari demi hari berlalu sehingga tiba hari terakhir saya berpantang.... 

apabila tiba hari habis pantang, suami bertanya saya bila agaknya dia dpt menyentuh saya....lantas saya terkedu, saya terus terdiam...saya dah tekad nak pantang bersama suami selama 100 hari memandangkan saya masih takut, fobia digunting kemaluan, nyilu semua terbayang di fikiran saya...kemudian disatu malam yg sunyi, saya slow talk dgn suami saya dgn nada penuh harapan... dialog nya lebih kurang begini...


saya : syg....boleh x syg izinkan sy berpantang 100 hari dari bersama? sebab saya masih dlm proses merawat dalaman sy..sy nak sihat betul2..
suami : ya sayang....abg izinkan....syg rawatlah dulu...abg phm

ya Allah hati berbunga sebab suami memahami...serius saya bersyukur... saya lalui hari tenang sehinggalah sampai kepada hari2 terakhir pantang 100 hari itu...
suatu pagi, saya masih tidur bersama anak di bilik... tiba2 saya dengar suara dari bilik air menjerit2 memanggil saya...


.saya kenal suara itu...itu suara kakak saya...kuat dan lantang suara dia memekik memanggil saya...waktu itu jam pukul 5 pagi...saya terjaga dari tidur...dalam kepala saya hanya pikir ada penjahat masuk rumah... subahanallah bila saya pergi ke dapur, saya melihat suami saya didapur duduk dibangku dan kakak saya sedang menjerit didalam bilik mandi...saya ketuk pintu suruh kakak saya buka, saya tnya kenapa... lantas kakak sy jawab 'suami kamu intai kakak....suami kamu rakam kakak mandi " sambil menangis2....

ya Allah masa tu jantung saya bagai terhenti..kesian saya melihat kakak yg menangis dek kerana maruah dicabul begitu..sebab dia sangat menjaga aurat nya sedangkan suami senang2 nqk tgk..Allah, sakitnya hati saya bagaikan ditusuk panah . tapi entah dimana kekuatan saya memujuk kakak sy yg sedang ketakutan..suami datang dekat saya menangis2 semahu2...suami bersujud2 dikaki saya...sampaikan suami nak bunuh diri sebab taknak saya tinggalkan dia...dia menangis suruh saya report polis...katanya dia sanggup duduk penjara asalkan saya tak tinggalkan dia...alhamdulillah Allah menjaga kakak saya, suami mengaku belum sempat melihat apa2 sebab kakak terus menjerit...

saya beryukur ALLah jaga kakak saya....namun seharian saya menangis sebab orang yg selama ini saya percaya, yg saya syg sanggup buat begitu kerana nafsu... alasan nya sebab saya pantang 100 hari...sedangkan beliau dah pun bersetuju dan izinkan saya berpantang...saya bukan buat keputusan sendiri tanpa izin nya... suami mengaku silap dan bersumpah tidak akan ulang perbuatan jijik beliau... hari berlalu, alhamdulillah kakak saya telah puni memafkan suami...dan kakak telah pun keluar dari rumah saya ...


suami tak henti2 menangis minta maaf dari saya...saya tahu dia mungkin dah insaf...saya tahu dia sayangkan saya... dan saya telah pun memaafkan dia...saya nmpak perubahan dia byk luang masa dan berkali2 ckp sayang pd sy....ya, memang dia dah tak buat... tapi sekali hati perempuan terluka, mungkin boleh memaafkan tapi takkan pernah lupa..

sebab saya terlampau percaya... nasihat saya kat sini, walaupun suami kite terbaik macam mana pun, kena ada simpan sikit keraguan...jgn terlampau percaya mcm sy dulu...kedua, jangan tinggal bersama adik beradik terutama berlainan jantina..serius serik... dan akhir sekali kena selalu ingat kalau nama nya lelaki, mesti akan ada nafsu..so isteri tak boleh ambil ringan...



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA saya kenal suara itu...itu suara kakak saya...kuat dan lantang suara dia memekik memanggil saya...waktu itu jam pukul 5 pagi...saya terjaga dari tidur... TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top