Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Sial la. Baik aku cri laki lain lebih senang leh bagi aku semuanya.. Ko ni seminggu sekali je bagi aku seratus ingat cukup sangat ke.."

Salam semua.

Saya sorang suami yang baru saja diminta cerai oleh isteri. Alasan pun saya tak berapa nak pasti. Isteri saya dah 2bulan keluar dari rumah. Dia bagitau nak duduk dengan kawan. Alasan saya xmampu nak pegi amik dia balik keje jauh. Saya bagi jela. Sebab dia memang jenis degil kalau xbagi pon dia akan keluar. Disebabkan dia da bagitau, saya bagi duit belanja setiap minggu.. Kami berkawan di fb. Kadang2 saya whatsapp atau pm, dia xnak pun reply. Tapi bile duit habis cepat sangat dia msg saya. Call mesti reject..


Kami xde anak. Jadi saya xpikir bukan2.. Saya kerja, dan isteri pun kerja.. Belanja tiap minggu saya bagi seratus. Tah cukup atau tidak. Kadang2 dia mintak 200, saya usahakan juga sampai dapat sampai tepinjam duit kawan. Disini mungkin saya terlihat bodoh sebab sentiasa percayakan dia..



Saya tengok di fbnya. Keluar dengan kawan2. Ade lelaki yang bawa tapi dia beritau saya itu pakwe kawan dia.. Saya percaya buta2. Kemudian dia update pergi KL.. Saya tanya buat apa, dia cakap ikut teman kawan balik rumah mak dia.. Sebab kawan xde teman drive. Bukan sehari dua, tp seminggu. Masa dia minta belanja, dia beria suruh cepat bank in duit. Nak pakai cepat. Saya bank in rm50 je sebab saya ada balance tu je sebelum gaji tengah malamnya. 

"Ko ni apa masalah hah, aku mintak duit nak pakai ni kat KL ko bagi aku rm50 je ko ingat cukup ke barang mekap aku, kasut aku je dah cecah ratus ringgit. Aku pegi KL bukan slalu tu pon ko susah nak bagi. Sial la. Baik aku cri laki lain lebih senang leh bagi aku semuanya.. Ko ni seminggu sekali je bagi aku seratus ingat cukup sangat ke.."

Ini msg pada petang tu. Saya sikit tersentak. Dalam waktu saya mencari rezeki, dalam saya sedang mencongak-congak duit utknya, dia pertikaikan soal duit mingguan yang xcukup untuk beli kasut dan mekap. Tapi saya cuba sabar saya cakap, gaji malamni baru keluar. Sabarlah sikit.. 

"Dah xyah susah sangat ko ceraikan je aku. Lgpon aku da xsayang kat ko. Aku kuar rumah ni sebab aku da xnak dengan ko. Sayang tu da xde, sorry ar. Baik kite buat haluan masing2. Aku tunggu ko kat mahkamah aku buat tuntutan cerai. "

Astaghfirullah.. Masa ni saya mgucap byk2. Sy ajak dia jumpa banyak kali. Tp dia tolak msg sy, call sy semua tak berangkat. Ayahnya ada call sy betul ke sy nak ceraikan anak dia, halau dia dr rumah. Fitnah apa lagi kau buat wahai wanita? Aku cuba ajak berbincang. Kali ni aku jumpa keluarga dia. Tp sayang, semuanya lebih percayakan kata2 isteri saya dr mulut sy sndiri.. Saya bincang dgn adk beradik sy pula. Kali ni suami kakak saya pula bersuara. 

Dia bgtau drpd sy terus menanggung dosa2 isteri nusyuz, lebih baik fikirkan lah masak2.. 6tahun kahwin. Ini balasan terhadap sy.. Sy xminta lebih, cuma hanya nakkan dia setia dan sabar dgn sy.. Cukup segalanya sy bagi pd dia. Xpernah sy abaikan dia. Ape dia nak semua tertunai.. Silap sy bagi dia bebas. Kawan2 dia ramai yg terlalu sosial. Sy faham akhirnya.

Saya lepaskan cerai talak satu padanya. Atas sebab tidak sefahaman. Bukan atas sebab nusyuz. Saya redha kalau ini takdir saya. Saya doakan dia cepat berubah. Bila mana dalam tempoh eddah dia tidak seperti dlm eddah malah masih berhias, berjalan2 seronok sakan bersama kawan2..

 Doakan saya dapat cari kebahagiaan sy sendiri semua. Saya pasti satu hari nanti akan ada wanita yg mahu hidup semati bersama saya, cepat atau lambat... Hidup bukan selalu diatas.



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA Sial la. Baik aku cri laki lain lebih senang leh bagi aku semuanya.. Ko ni seminggu sekali je bagi aku seratus ingat cukup sangat ke..". TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top