Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Selepas serahkan dara kepada teman lelaki hingga Mengandung Allah terus uji saya - kisah gadis terlanjur ini anda patut baca

Salam admin, tlg siarkan di page admin lagi satu ye..ni brdasarkan pengalaman dan sy akan berikan pengajaran utk diri sy dan semua. In sha Allah...
Saya Aina(not real name) seorang yg tlh lama kehilangan seorang ayah tanpa jejak..jadi hidup pn suka brhuru hara memandangkan ibu sy busy.. 


Sosial smpai jumpa laki brnama(Naim) knal Naim ni baik orgnya..sy masih ad dar* ...sehingga kan sy bg kpd Naim dar* saya...atas suka sama suka...sehinggakan sy mngandung..sy mngandung ketika mngambil spm...Kerana cinta ku telah tergadai jiwa dan maruah..Mula2 Naim excited ad baby walaupn ank luar nikah...lama lepastu nk masuk 2bln sy ditinggalkan...(spm dh habis) 


Saya menangis siang dan malam...cari di google(ubat gugurkan kandungan) sial whatsapp lagi org tu..ntah kenapa saya rsa berat sgt nk gugur...ad jgk g pasar nk msak kerang sambal...ttbe part gambar baby,sy jadi sayu.. Hati sy trgerak beli bedak baby,bau syampoo baby, seperti bau baby 😢 sy pulang kerumah menangis lagi. Ya Allah, ni kali pertama aku dekati zina dan akhirnya kau wujudkan seorang insn tk brsalah...


Sy lari ..membawa diri, ke masjid..habis spm, dpt kerja sy duduk jauh di gerik(perak)...balik kerja singgah masjid,menangis saya...besar nya dosa Aku" sy bt solat istikharah,sy bodoh ketika itu x buat laporan polis...sbb syg..sy ajk naim khawin dia tetap enggan,fitnah sy berzina dgn lelaki lain..tp sy msih kejar dia smpai sy stop kejar dia...sehinggalah ....


Saya jumpa seseorang hamba Allah di masjid iaitu Khairul, dia tanya kenapa sy nangis setiap kali dtg masjid dan muka pucat...sy brritahu hal sebenar dan dia brsetuju akan menjadi pak sanggup...hari demi hari berlalu, tiba dia jumpa mak sy ... Mak sy x bagi khawin dgn dia sbb ank yg sy kandung ... Akhirnya mak jumpa keluarga Naim sndiri,merisik naim sndiri kena nikah dgn sy sbb ank atas perbuatan kami... Ye kami dh nikah pd usia kandungan 3bln genap...semua perbelanjaan khawin mak ayah naim sediakan,naim x mampu..(ank org senang,sbb gaji ayah dia dlm 8k-9k) 


Bayangkan org yg tinggalkan kita, kita nikah dgn dia atas paksaan... Lepas nikah duduk dgn mak mertua... Saya disuruh basuh kain seguni,(bakul besar gedabak) sidai kain,lipat kain, mop lantai,spu rumah, jaga cucu ,(setiap ari) dan sy tk boleh tidur dgn suami.. Trkilan ap mk mertua buat sy mcm tu... 


Sy ngadu pd suami(Naim) "abg,sy tak larat nak buat benda ni stiap ari,sy disini seperti dihamba2kan" tapi naim kata sy malas...ank perempuan dia yg lain mana nk jaga ank mereka. .disuruh nya saya...kerja rumah,haram satu... Saya terkilan sbb mereka duduk hanya tgok tv. 

 Sy menangis masuk bilik mlm tu, mengadu kat mak...sambil menangis2 😢 Saya rasa kecewa ..tapi kuat sbb anak saya..... Saya dilarang buat buku pink atas desakan mak mertua saya... Tiba2 jadi rindu kat mak 😥 hmmm Setiap ari sy solat, mintak doa , Naim sejak nikah dgn saya, hidup dia seperti org bujang, makan minum,kerja lepak...nafkah zahir sy terabai...kawasan uma ni lot banglo,pedalaman,kalau nk ke bandar kena naik kereta. Nak ke psr pn naik moto/kereta... Cuba bayangkan macam mana sy nk ke pej agama? Jgn hrp mereka nk kasi sy pakai kenderaan mereka....hidup sy brbulan mcm tu .tanpa nafkah, dikulihambakan..

Sehingga ank sy lahir, sy beranak sorang2...dudul ward sorang, dia cuma htr makanan terus pulang ke rumah..sy ingat lgi, first kt ward,hb 5, demam panas...sy nak ke tandas,sy sruh Naim amek kerusi roda,sbb sy kurang darah dah masa tu... Naim amek kerusi roda tolak saya sampai ke tandas, tapi masa tu tau tak ap naim buat? Naim nak cepat balik, dia terus tolak kerusi roda tu dgn kuat suruh sy trun smpai saya jatuh...nurse situ semua trkejut. Angkat saya..Naim pn pergi tanpa bantu sy...Ya Allah, Dosa kah aku... 

Selama di ward ,sy keseorangan..tanpa byi disisi ..sbb sakit jantung....allah uji sy lagi.. Saya teman anak kat IJN utk operations seorng diri tanpa naim, naim masa tu tgh berseronok tgok wayang... Saya senyum, mak saya ada, saudara ada ..saya brsyukur sbb Allah sygkan sy lagi..

Ada mak dh ckup kuat buat sy...mak kata sabarlah..ada hikmah.... Sudah tiba masanya sy google apa isu yg boleh sy tuntut cerai ..Sy amek no tfon pej agama, sy beritahu sekian dan sekian...Akhirnya saya dipanggil ke mahkamah untuk tuntutan fasakh kerana mengabaikan saya selama 4 bulan brturut2... 

Saya harus kuat utk anak saya...Saya harus tabah...Ada hikmah disebalik apa yg trjadi.Ingatlah, Allah syg kita.. allah ad untuk kita...Jangan takut membela nasib kita sebagai org perempuan ...apa yg sy cuba sampai kan ialah, 

✔ Jangan dekati Zina
✔ dah buat salah mintak lah petunjuk Allah, doa,zikir
✔ Kalau laki tu dah pukul awk, abaikan awk, buat lah tuntutan fasakh/cerai
✔ jgn sesekali simpan jantan tak berguna , masa depan kita rosak.... Kdg2 trkilan bca kisah krt yg laki dh lama pukul berkali, tp masih syg...


# Sekarang ank dh 2tahun.. Dah berjaya menjalani pembedahan, saya pula dinaikkan pangkat... Trima kasih semua :) Bab nak cari pengganti tu, sy mula belajar dr kesilapan..takkan ku undur.



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA Selepas serahkan dara kepada teman lelaki hingga Mengandung Allah terus uji saya - kisah gadis terlanjur ini anda patut baca. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top