Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Budak 3 tahun maut kerana tercekik makan sayur kuah kacang semacam pecal diusap oleh mak nya


 sekadra gambar hiasan


Budak 3 tahun kerap melambai-lambai tangan rupanya pertanda ajal|Hanya duka mendalam yang di alami sepasang suami isteri ketika duduk disamping jenazah anak mereka Santi 3 tahun yang maut akibat tersedak ketika makan.

Ibunya Asih tidak henti mengusap dan mencium pipi gebu anaknya berharap ia hidup semula.sementara ayahnya khusuk menenung wajah cantik puterinya sesekali ia mengedipkan mata mengelakkan air matanya jatuh.

Dimaklumkan Santi meninggal dunia Rabu (8/3/2017) sekitar pukul 11 pagi semalam.

Menurut bapa saudara mangsa,kanak kanak berkenan meninggal dunia dalam perjalanan kehospital selepas tersedak ketika makan Tipat (sayur kuah kacang semacam pecal) dan daging.

“Kami semua makan bersama sekitar jam 10 pagi  namun tiba tiba Santi tersedak dan membuat kami panik.

“Kami coba memberikan air minum namun santi masih sahaja tersedak,kemudian batuk dan rebah di pangkuan ibunya”katanya pada pemberita

Selain itu mangsa juga dikatakan mengeluarkan  peluh dingin dan juga seperti sesak nafas.ahli keluarga kemudian bergegas membawa mangsa kehospital,Tak sampai 10 menit dalam perjalanan Santi sudah pun meninggal dunia.

Dimaklumkan sehari sebelum kejadian santi dan ibubapanya yang berkunjung kerumah bapa saudaranya itu di Denpasar bali kerap merengek meminta pulang kebuleleng (rumah mereka) Namun kehendaknya itu tidak dihiraukan oleh ibubapanya.

Pada pagi hari kejadian bapa saudaranya mengatakan mangsa dilihat kerap melambai – lambai tangan kepada ahli keluarga termasuk ibubapa,nenek,kakak abang  sepupu .

Melihat gelagat mangsa ada beberapa di antara ahli keluarga yang merasa pelik dan janggal.siapa sangka rupanya itulah pertanda ajal gadis kecil berkenan.

Bagaimanapun jenazah mangsa terus dibawa pulang ke buleleng untuk di makamkan.

“Kami ingin menyewa ambulan tapi sewanya sangat mahal,nasib baiklah ada pihak polis yang mahu menghulurkan bantuan membawa jenazah santi ke buleleng menggunakan kenderaan pemerintah,katanya



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: sedih

TERIMA KASIH SUDI BACA Budak 3 tahun maut kerana tercekik makan sayur kuah kacang semacam pecal diusap oleh mak nya. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top